Week 15 - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu

Week 15

Blijf op de hoogte en volg Friso

20 Mei 2013 | Ierland, Cork

Week 15 is alweer voorbij en ik begin nu aan week 16, nog eventjes en dan ben ik alweer thuis in Nederland! Ik werk nu ook 6 dagen, nu kan ik iets eerder naar huis, want mijn vader's verjaardag is op de 20ste van juni.

Maandag
Werkende in de concierge, samen met Sean en Toni, en ik had de middle-shift. We hadden het goed druk, dit omdat er veel mensen gingen uit-checken en we zowat iedereen moesten assisteren met bagage. Ik had al een deal gemaakt met Toni, wie de meeste tips krijgt, die krijgt een biertje van de ander haha. Mijn teller stond vandaag op €46.- en die van Toni op €24.- dus had ik gewonnen!!

Dinsdag
Housekeeping stond vandaag op de planning, maar het was een rustig dagje. Ik had dan wel veel extra taken te doen, en moest ik Dusan assisteren als Linen Porter. Na een aantal uurtjes te hebben gewerkt, kwam Cationna naar me toe en moest ik een paar taakjes voor haar doen. Ze wou me ook graag houden in het hotel, omdat ze super tevreden is met mij, maar dat gaat mooi niet gebeuren haha!

Woensdag
Vandaag had ik mijn enige vrije dag van de week! Ben nog naar de gym gegaan, en toch nog naar het feestje van cherry in Havana's, Cork. Het was een super leuke avond, alleen was het jammer dat er niet zoveel personeel aanwezig was van het hotel.

Donderdag
Na een gezellige avond gisteren, was ik toch nog wel brakjes, maar gelukkig moest ik vandaag werken van 12.30 tot 21.00 uur. Werkende als de concierge in het hotel, samen met Sean in de middag en Gergo in de avond. Vandaag was het rustig in het hotel, dus hebben we alles maar schoon gepoetst, zoals de karretjes die we gebruiken voor de bagage, deurmatten etc..
Hier in ons huisje gaan de zaakjes ook goed, Selina gaat vandaag naar London, dit omdat ze haar zus wil bezoeken, dus moeten we haar een paar daagjes missen!
In de avond hebben we gezellig nog een film gekeken met iedereen en (ANNELIES!!) heb ik nog 2 skypesessies gedaan met annelies en appie. Ze missen me wel, maar nog eventjes en dan ben ik weer thuis!

Vrijdag
Heerlijk uitgeslapen en vandaag werkend als concierge van 13.00-21.30 uur. We hadden veel check-ins vandaag, mede door de bruiloft voor morgenavond. Deze bruiloft was voor 200 mensen en samen met de andere mensen gingen we de c&b helpen om dit klaar te zetten voor morgen. Daarnaast hadden we veel problemen in de huisjes, dus moest ik maar weer eens op pad met mijn buggy ;).
Samen met Sean en Gergo gingen we ook de vergaderzalen leegruimen voor het hurling team dat ook morgen in het hotel komt, en zondag een wedstrijd speelt hier op het voetbalveld.
In de avond gezellig nog een borreltje gedaan met Steve, Jytte en Michelle. Daarna gingen ze naar cork, want de dames hadden een 'Girls Night'!

Zaterdag
Vandaag werkende als concierge van 13.00 tot 21.30 uur. We hadden een bruiloft op de planning en later op de avond komt er het hurling team van 'Port Lairge'. Daarmee hadden we het er maar druk mee! Samen met Sean, Bill in de middag en in de avond kwam Martin ons nog assisteren ;). Na een aantal uurtjes te hebben gewerkt lag de rode loper al uit voor het bruidspaar, de champagne al koud en de flutes al gepoleerd. Bij aankomst mocht ik alles serveren bij de hoofdingang, dit was de eerste keer voor mij, wat best wel een eer was! Nadat ze waren gearriveerd moest ik dan ook helpen in de bruiloft, wat totaal onverwachts kwam, maar de general manager had hier om gevraagd. Ik schenkte de water&wijn in, maar ging af en toe ook nog kijken hoe het ging bij Martin, als concierge. Hij is nog steeds een broekje wat dat betreft, dus moest ik ook nog een aantal keer met mijn c&b pak naar de huisjes (lodges) om de mensen daar te helpen!

S'avonds even getwijfeld om nog opstap te gaan, want er was een verjaardagsfeestje in cork, maar toch maar niet gegaan ;) En natuurlijk men oom nog even bellen, want die was jarig!

Zondag
In de ochtend genoten van het heerlijke zwembad in het hotel, en daarna werkende in de housekeeping van 11.30 tot 20.00 uur. Het was rete druk in het hotel, want alle gasten van de bruiloft gingen uitchecken en moest alles weer schoon gepoetst worden ;). Na een aantal uurtjes te hebben gewerkt werd het al weer wat rustiger, en heb ik nog wat aan school gewerkt en niks gedaan! Dat is het voordeel als je de enige bent als Linen-Porter.

In de avond dit reisverslagje getypt, en verder niet zoveel.


Tot horens dan maar weer!

  • 20 Mei 2013 - 07:33

    Anja Andriesen:

    Hey Friso,

    Goed bezig en fijn dat je het zo naar je zin hebt op je stage.
    Prachtige natuur!!
    Niet teveel chocola eten!!
    Succes met de laatste loodjes.Het gaat nu opschieten!!

    Groeten uit het grijze en natte Dordrecht.Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Friso

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12247

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 17 Januari 2014

Duitsland - Front Office, Restaurant

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Ierland - Front Office Stage

Landen bezocht: