Week 17 - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu Week 17 - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu

Week 17

Blijf op de hoogte en volg Friso

02 Juni 2013 | Ierland, Cork

Een druk weekje stond op de planning, en ik moest ook nog de website vertalen, wat me 4 uur heeft gekost! Maar desondanks is week 16 achter de rug en begin ik nu aan week 17.

Maandag
Werkende in de Housekeeping, was ik vandaag de Linen Porter van 12.30 - 21.00 uur. Dat betekende dat ik s'avonds de enige was, dus kon ik naast mijn werkzaamheden ook nog even mijn reisverslagje typen over vorige week en moest ik ook nog een deel van de website van Fota vertalen naar nederlands. Over het algemeen was het een rustig dagje, maar ik moest af en toe mog wel eens naar de Front Office om Hazel en Allison te helpen als Dave mac er niet was.

Dinsdag
Werkende in de concierge vandaag samen met Sean en Ian. Werkend van 12.00 - 20.30 uur, en het was een saai dagje. Af en toe geholpen met bagage van de gasten, en daarnaast de normale werkzaamheden uivoeren voor de concierge afdeling. Ik had afgesproken met Hazel, als 1 van de Front Office op pauze gaan, dan moest ik achter de Front Office werken om de telefoontjes op te nemen en om de gasten in te checken.
Hier in het hotel werk ik dus achter de Front Office, Concierge en Housekeeping. Daarnaast doe ik ook nog onderhoud in het hotel, als de Engineering weg zijn, en we snel naar kamers moeten om de airconditioning te fixen, batterijen vervangen van de deuren en etc.. dus een soort van vliegende keep!

Woensdag
Een heerlijk vrij dagje, en het was super mooi weer! Samen met Toni en Selina heb ik een wandeling gemaakt, en hebben we lekker aan zee gezeten. In de avond nog lekker gekookt en een brownie gemaakt voor iedereen.

Later op de avond en nacht heb ik nog even wat huiswerk gemaakt in het hotel, en moest ik de hotelsite helemaal vertalen naar het nederlands! Dus binnenkort is de website ook beschikbaar in het Nederlands! ;)

Donderdag
Vandaag werkende in de concierge van 14:00 - 21.30. Het was toch nog een druk dagje want we hadden een mix van in-checkende gasten van het voetbalteam, bruiloft voor morgen en we hadden nog wat andere gasten. Naast het assisteren van de gasten en informatie vertellen over het hotel, had ik ook een aantal taken van Sean gekregen die ik moest doen vandaag.

Mijn vliegticket in de avond geboekt en verder heb ik nog rustig aan gedaan ;)

Vrijdag
Het was vandaag super druk! We hadden een bruiloft in de grote balzaal, en we moesten bijvoorbeeld ervoor zorgen dat de rode loper er weer spik en span uit zag, dat de champagne koud staat voor het bruidspaar, en dat alles er goed uit zag in de lobby. Later op de avond mocht ik ook nog het hotel & resort laten zien aan een nieuwe Italiaanse studente. Zij ging stage lopen in de housekeeping, en moest ik alles vertellen over die afdeling en het resort. Na een druk dagje met de bruiloft had ik een leerzame dag gehad ;)

Zaterdag
De tweede bruiloft van deze week stond op de planning! De Hongaar Gergo, de Duitser Toni, de Ier Bill en de Dutchie himself werkten vandaag als concierge, en net zoals gister moest alles er weer spik en span uit zien & geregeld worden. Susan (wedding coordinator) was in een humeurige bui, en dat reageerde ze ook af en toe op mij af, dus dat was dan wel wat minder.
Tussendoor ook nog geholpen bij de bruiloft, en kijken hoe het ervoor stond en verder was het een saai avondje, dit omdat we nu met zen 3en op de concierge afdeling waren.

Later op de avond nog een wandeling gemaakt en verder rustig aan gedaan.

Zondag
Werkende in de Housekeeping van 12.30 tot 21.00 uur als Linen Porter. Het was in het begin druk, dit omdat we veel gasten hadden in het hotel, maar ook in het restaurant en de bar. Later op de dag had ik al mijn extra taken alweer gedaan en begon het saai te worden.
Dus daarom dit reisverslagje getypt, en een pauze van 3 uur ;)

Tot Horens dan maar weer!

  • 02 Juni 2013 - 20:42

    Anja Andriesen:

    Ha,

    Goed bezig en wat leuk dat jij de site in het Nederlands mag vertalen!!
    Geniet van je stage plek,je vrienden en de mooie omgeving!
    Groeten uit het zonnige Dordrecht,Anja

  • 05 Juni 2013 - 07:52

    Hait:

    He Friso, soa starigan all-round en arig thus in dyn Hotel. Wacht nag op de Bildtse fertaling, mooi datstou boekt hest foor de weromrais. Hait fiert syn jarig dan die sundegs de 23e Soa't 't nou staat. Tis dorpsfeest dan fan 20-22 juny. - tema: Middeleeuwen,.. Oflopen weekend de leste hand laid an 't foto-album foor dij,..

    Hait en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Friso

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 12248

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 17 Januari 2014

Duitsland - Front Office, Restaurant

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Ierland - Front Office Stage

Landen bezocht: