The beginning of a great adventure... - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu The beginning of a great adventure... - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu

The beginning of a great adventure...

Door: Friso

Blijf op de hoogte en volg Friso

04 Februari 2013 | Ierland, Cork

Reisverslag van Friso,

Zaterdag
Vandaag samen met mijn vader en zijn vriendin elkaar uitgezwaaid op schiphol, Amsterdam. nu gaat het echte leven beginnen in Ierland. rustige vlucht gehad, nogal wat turbelentie toen we in de lucht waren maar het viel opzich wel mee.

Toen we arriveerden in Cork, zou iemand mij ophalen van het vliegveld naar Fota Island Resort, het hotel waar ik zal gaan werken vanaf maandag. Opzich wel raar want in Nederland ben je gewent om aan de rechterkant van de auto in te stappen als passagier, maar hier is het natuurlijk andersom omdat ze links rijden.

Eenmaal in de auto, toen we er bijna waren vroeg ik tegen Gerge: 'That is the Hotel?' waarop hij zei: 'No that is the hospital, ofcourse that is the hotel, haha'. hier in Ierland hebben ze wel humor, gelukkig wel!

Toen liep ik via de hoofdingang het hotel binnen, en kreeg ik het pasje van mijn huisje. leuk huisje heb ik, woon nu samen met een duits meisje, Jytte. (foto's staan op Facebook).

Toen even boodschappen gedaan bij de plaatselijke supermarkt, jammergenoeg zijn de sigaretten hier 9,30. volgensmij ga ik hier stoppen met roken! toen lekker even gewandeld op het (schier) eiland en lekker gegeten thuis en daarna lekker op bed gegaan.


Zondag
Hmmmm... de geur van vers gebakken koekjes in het huis en toen ik naar onderen liep werd het huis helemaal schoon gemaakt. Dat noem ik nou eens service!
Vandaag lekker rustig aan gedaan. samen met Jytte naar Cork geweest om gel te kopen, en een adapter voor haar laptop. Daarnaast hebben we nog even samen een kop koffie gedaan in Cork, en zijn we weer terug gegaan naar Fota Island.

Op de avond hebben we Geallic Football gekeken en Hurling, de typische Ierse sporten, die ze hier vaak beoefenen. En we hebben hiernaast nog veel besproken over de cultuur verschillen etc.. van nederland en duitsland!

Maandag
Vandaag om 10:00 AM hadden we Introductie in het hotel, we kregen een presentatie aangeboden door Catrionna, onder andere informatie over:
- Het hotel en de faciliteiten van het hotel.
- Kledingsvoorschriften.
- Wat te doen bij een ongeval/brand.
- Brandveiligheid in het Hotel.
- Regels van het hotel.
- Regels van de afdelingen.
- Voordelen van een medewerker in het Hotel (belangrijk!!)

Samen met Jytte en een Poolse stagiair kregen we deze presentatie en een rondleiding door het hotel. Het was interresant hoe de regels hier worden gehanteerd, heel anders dan in Nederland met sommige dingen.


Ik ben van plan om elke woensdag en zondag een reisverslag te typen en hier neer te zetten op waarbenjij.nu

Groetjes...

  • 04 Februari 2013 - 19:19

    Anja Andriesen:

    Hoi Friso,

    Leuk om zo op de hoogte te blijven en we houden kontakt!

    Groeten,Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Friso

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 12243

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 17 Januari 2014

Duitsland - Front Office, Restaurant

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Ierland - Front Office Stage

Landen bezocht: