Week 14 - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu

Week 14

Blijf op de hoogte en volg Friso

12 Mei 2013 | Ierland, Cork

Week 14 is alweer voorbij en ik begin met week 15! De tijd vliegt ;)

Maandag
Vandaag werkt ik als concierge in het hotel van 10 tot 20.30 uur. We hadden het toch nog druk, want er waren veel gasten die in het hotel bleven i.v.m. de trouwerij. Toch weer even de 6 zits buggy ophalen, dus had ik voor mezelf ook vervoer als er een probleem was bij de lodges of als ik andere werkzaamheden moest doen met de buggy.
Ik reed wel wat te snel met de buggy, dus werd ik vandaag op het matje geroepen door de General Manager. Na 5 minuten te hebben gepraat bleek het wel in orde, en ik heb me verontschuldigd!
Mijn vader en monique waren vandaag in Cobh, dit omdat ze de rijke historie daar wouden bezoeken.
In de avond nog even lekker gebabbeld met vaders en monique in hun hotelkamer!

Dinsdag
Housekeeping stond vandaag op de planning, van 12.30 tot 21.00 uur. Dat betekent dus dat ik de Linen Porter was, maar er was niet veel te doen vandaag, alleen wat extra klusjes die ik moest doen.

Woensdag
Ik had vandaag een night shift, samen met Tomasz Kania van 23.00 tot 07.00 uur, dus betekende dat ik samen met paps en monique op pad ben gegaan naar de Titanic Experience in Cobh. Het is een musuem wat alles verteld over de Titanic die daar toen was om de laatste passagiers vanuit Queenstown (Cobh) op te halen. Ze hadden het leuk bedacht, want op het entreekaartje stond een naam van 1 van de 123 passagiers, en later kon je zien of die passagier de ramp had geoverleefd.

Het was vrij druk in de nacht, want dit was dan ook mijn eerste nacht in het hotel, want hier moet ik dan ook ervaring opdoen.
Samen achter de front office, kregen we al snel wat problemen toen er 4 fransen in het hotel waren, en die geen engels konden spreken. Het was best wel pittig om de rekening uit te leggen, want Tomasz kon ook geen frans.

Donderdag
Na de nacht shift, geslapen tot 11 uur, maar kon als snel merken dat dit te weinig was. Samen met Paps en Monique naar Fota Wildlife Park geweest en er stond nog een diner in de planning, maar ik was te moe om nog naar het restaurant te gaan.

Vrijdag
Werkende als concierge vandaag van 10.00 tot 18.30 uur.We hadden vandaag veel check-ins en weinig check-outs. Na een druk dagje, ging ik mijn vader maar uitzwaaien want die gingen weer terig naar nl.
Vanavond ook nog even geholpen bij de trouwerij met de wijnen en water aan tafel.

Zaterdag
Werkend in de Concierge vandaag van 12.00 tot 20.30 uur en het was een drukke dag! We hadden veel aankomende en vertrekkende gasten, dus moest ik al snel helpen met de bagage.
Later op de avond nog geholpen bij de trouwerij bij het inschenken van de wijnen en water voor de gasten aan tafel.
In de avond nog lekker genoten van het Ierse nachtleven en ben samen met wat vrienden opstap gegaan naar Havana Browns in Cork. Het was een super gezellige en geslaagde avond en heb genoten van de vrienden van het hotel.

Zondag
Met een kleine kater ging ik vandaag werken in de Housekeeping van 11.30 tot 20.00 uur. Het was in het begin wat druk, want we hadden rond 12 uur nog steeds 50 departures maar later was het weer rustig in het hotel en had ik niet veel te doen. Onder het werk dit reisverslagje getyped en verder niet zoveel.

Bedankt Sytse&Monique voor de geslaagde week samen met jullie, nog een maandje en dan ben ik weer thuis!

Tot horens!

  • 12 Mei 2013 - 21:12

    Anja Andriesen:

    Hoi Friso,

    Weer leuk om je belevenissen zo te volgen en zo fijn dat je het naar je zin hebt.
    Gezellig dat heit en Monique geweest zijn en ja...nog een maandje....dan ben je terug op de Bildtse klei!
    Nu nog maar even lekker genieten en werken.
    Nachtdienst is altijd weer anders dan een dag.
    Ook fijn dat je dit kan en mag leren!!

    Groeten uit het koude Dordrecht,Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Friso

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 12268

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 17 Januari 2014

Duitsland - Front Office, Restaurant

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Ierland - Front Office Stage

Landen bezocht: