Counting down the days ;) - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu Counting down the days ;) - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu

Counting down the days ;)

Blijf op de hoogte en volg Friso

09 Juni 2013 | Ierland, Cork

De stage is er al weer bijna op, en deze week heb ik een leerzame week gehad, en heb ik ook nog veel genoten van het goede weer wat we hadden in Ierland!

Maandag
Housekeeping stond vandaag op de planning. Het was een druk dagje, dit omdat er toch nog veel gasten in het hotel bleven. Ik had mooi wat taakjes uit te voeren en moest er ook weer voor zorgen dat de wasserij werd gedaan. Na een druk dagje op het werk was ik toch wel moe na een paar uurtjes werken in het hotel!

Dinsdag
Samen met Sean en Ian werkte ik samen op de concierge afdeling. Het was een rustig dagje, dus zorgde ik ervoor dat alles er weer spik en span uit zag, en daarnaast moest ik ook nog een paar keer naar de lodges om de gasten alles te laten zien en ik moest nog wat reparaties uitvoeren.
In de avond nog genoten van de Spa, en later nog even naar de gym gegaan om nog wat te rennen en wat gewichtheffen ;)

Woensdag
In de middag ben ik heerlijk even naar Cork gegaan om wat souvenirs te kopen voor iedereen! Uiteraard super leuk geshopt bij de Carrol's en natuurlijk bij de boekwinkel op de hoek ;). Toch maar besloten om in het mooie weer van vandaag, terug te lopen naar Fota. Dit was een wandeling van 3 uur, maar het was het wel waard ivm de natuur en het mooie weer. In de avond nog maar even de beroemde 'Frisian sugarbread' gebakken en iedereen in het huisje vond het heerlijk!

Donderdag
Vandaag werkende als Concierge, samen met Sean en Stephen en het was een druk dagje. We hadden veel bagage te vervoeren. Daarnaast moest ik veel bij de front office blijven om alles in de gaten houden want Stephen was veel weg, dit omdat hij veel shuttles had. Vandaag hadden we ook veel VIP's in het hotel, paar mensen van Stryker, een oud voetballer van Arsenal en hadden we iemand die met de helicopter ging landen, en ik moest ze de coordinaten doorgeven en ze autorisatie geven om te landen. Komt ie aan: 'Hiya, Can I book a table in Gilberts in Cobh?' 'Ofcourse!, do you need a lift to Cobh?' 'No, I just take my HELICOPTER xD'. Ik had een paar taken gekregen van Sean die ik moest doen voor vandaag, maar dat viel best wel mee.

Vrijdag
Weer werkende als Concierge van 13.00-21.30. Samen met Dave Mac in de morgen, Bill en Toni in de avond. Als voorbereiding moest de champagne alweer koud worden gezet in een emmer met ijs, de chocolade-aardbeien moesten we ophalen bij de keuken, de rode loper moest weer uitgerold worden en moest worden stofgezogen, en we moesten een paar tafels en stoelen verplaatsen naar de functie zaal voor de bruiloftreceptie. Er kwamen in totaal 130 mensnen naar de bruiloft, dus dit viel wel mee vergeleken de andere bruiloften. We hadden het er druk mee met de bagage van de gasten en om alles in orde te maken in de lobby, maar na een lange dag werken was ik toch tevreden over het eindresultaat.

Zaterdag
Werkend als een Concierge, moesten we alles weer klaar zetten voor een bruiloft. Vandaag hadden we een bruiloft voor 230 mensen, dus was ik samen aan het werk met Mark in de morgen, Bill en Stephen in de avond. We hadden een super drukke dag, want nadat alle mensen van de bruiloft binnen waren, moest ik al een paar keer op en neer van het hotel naar de huisjes om de gasten te helpen. Stephen was vaak weg, want die moest de mensen ophalen van de bedrijven waar het hotel een samenwerkingsverband mee heeft, dus moest ik vaak alles in de gaten houden in de lobby dat alles wel smooth verliept!

Zondag
Vandaag ging ik werken als Concierge in de morgen en als de Housekeeping Linen Porter in de middag. Dit was omdat er veel check-outs (140!!!) was in de morgen, dus moest ik eerst ff werken als Concierge. We hadden het super druk, en toen had Toni zich ziek gemeld dus moest ik samen met Natalie een manier vinden wie dan later als Concierge werkte. Ik had beloofd om de Front Office te assisteren wanneer dat nodig was, en daar maakte ze ook gebruik van haha! Ik moest een paar keer op en neer met de buggy, om wat gasten op te halen en nog andere dingen wat normaal een Concierge doet. Dit was ook de reden waarom ik vandaag een extra uur heb gemaakt, puur omdat ik na 5 uur 2 afdelingen moest draaien.
Na een lang dagje werken, kreeg ik heerlijke Tiramisu voorgeschoteld toen ik thuis was van Toni en Selina!

Tot horens!

  • 09 Juni 2013 - 23:31

    Anja:

    Hey.

    Goed bezig en geniet nog maar ff van je plekje daar!
    Heb het goed en is de kaart nog aangekomen?
    Lieve groet van mij,Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Friso

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 12265

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 17 Januari 2014

Duitsland - Front Office, Restaurant

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Ierland - Front Office Stage

Landen bezocht: