Almost Home - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu Almost Home - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu

Almost Home

Blijf op de hoogte en volg Friso

16 Juni 2013 | Ierland, Cork

Week 19 is alweer achter de rug, en hierna moet ik alleen nog morgen werken en vlieg ik woensdag weer terug naar Nederland! Het zit er alweer bijna op, dus bijna genieten van de zomervakantie en de volgende stage regelen!

Maandag
Housekeeping stond op de planning, en het was over het algemeen een druk dagje in het hotel! We hadden veel check-outs, dus moest er hard worden gewerkt!

Dinsdag
Werkende als concierge, en ik had al snel in de gaten dat dit de laaste dag was samen met Sean. Hij ging op vakantie en ik ging weer terug naar huis! Zoals gewoonlijk moesten we alle gasten weer helpen met de bagage en moesten de taken weer worden gedaan voor vandaag. Toch bleef het rustig in het hotel, dus was er genoeg tijd om met Sean te praten en was er geneog tijd om lekker rustig aan te doen.

Woensdag
Lekker vrij vandaag, dus heb ik snel ff boodschappen gedaan en ben ik ff naar de kapper geweest. De rest van de dag heb ik lekker genoten van het weer en heb ik nog lekker gekookt in het huisje!

Donderdag
Werkende als concierge, samen met Dave Mc en Stephen. Het was full house in het hotel, dit ook mede dat er een voetbalteam ging inchecken vandaag. Alles moest er weer spik en span uitzien dus moest ik zoals gewoonlijk de normale taken weer doen en de gasten helpen in het hotel.
S'avonds nog eventjes naar de spa geweest en verder rustig aan gedaan!

Vrijdag
Vandaag kwam de moeder en zus van Selina ons bezoeken in ons huisje, wat super was! We leerde elkaar al snel kennen en iedereen vertelde zen 'lifestory'. Werkende als concierge om 13.00 uur, en hadden we al snel een misverstand op het werk. Samen met Gergo, Dave Mc en Mark als concierge, maar er was niet eens een bruiloft voor vandaag in het hotel! Waarschijnlijk had Sean zich vergist in het rooster, dus mocht ik 2 uur eerder naar huis en op het moment dat ik thuis was, waren de dames wel in voor een feestje! Samen met Jytte en Michelle nog even vanouds een spelletje Kingsen gedaan ;)

Zaterdag
Een beste kater in de morgen, en vanavond gingen we ook best even feesten ;) Vandaag werkende als Concierge samen met Gergo, Dave Mc en Bill. We hadden een druk dagje, dit omdat er een bruiloft van 200 personen in het hotel was. Na een aantal uurtjes te hebben gewerkt, kwam John onze kant op en ging even vertellen dat ik maar even bij de bruiloft moest helpen. Ik had al eerdere bruiloften gewerkt in het hotel, dus de ervaring had ik wel te pakken, en het feit dat er toch genoeg Concierges was in het hotel, kon dat ook wel.
In de avond nog even gezellig naar Cork gegaan met de vrienden omdat ik mijn afscheidsfeestje had. Nadat ik en een paar anderen waren afgewezen bij Havana's, gingen we dan maar naar Door51. Dit bleek wel een rustige pub te zijn maar het was beregezellig!
We hadden een goede line-up en na het feest zijn we nog ff naar de mac gegaan en daarna maar naar huis.

Zondag
Met een lichte kater moest ik toch maar weer werken in de housekeeping. Het was een saai dagje in het hotel, en ik moest zoals gewoonlijk de normale taken weer doen en de wasserij bijhouden.
Onder het werk was er genoeg tijd om nog even dit verslag te typen en om lekker rustig aan te doen.

Bedankt voor het lezen en tot Horens!

  • 16 Juni 2013 - 22:13

    Anja :

    Hey Friso,

    Bijna back home!
    Welcome home!
    Ik zal je gezellige berichten missen.
    We zien mekaar!

    Tot kikes,Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Friso

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 12266

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 17 Januari 2014

Duitsland - Front Office, Restaurant

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Ierland - Front Office Stage

Landen bezocht: