Week 2 - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Cork, Ierland van Friso Keizer - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Friso

17 Februari 2013 | Ierland, Cork

Beste mensen, hier volgt mijn 3de reisverslag van mijn stage in Ierland:

Week 2:

Maandag
Vandaag ging ik de afdeling Housekeeping een handje helpen. Aangezien het mijn eerste dag was werd ik ingewerkt door Natalia. Het was relatief rustig vergeleken gister, maar er waren nog mooi wat vieze kamers. bij deze dag kreeg ik ook contact met alle medewerkers op de afdeling, ze komen allemaal van Polen en ze kunnen bijna geen engels spreken. Dus dat is moelijk om met hun te communiceren.
Mijn taak deze week in de Housekeeping is:
- Om extra bedden te (ver)plaatsen.
- Vieze linnen en handdoeken ophalen van de verdiepingen.
- Wasserij.
- Toilletten controleren.
Verder heb ik nog een aantal taken...
In de avond nog even lekker tv gekeken en lekker rustig aan doen met een peukje en een kop koffie!

Dinsdag
Vandaag ging ik eerst naar de Housekeeping, maar het was zeer rustig, dus heb eigenlijks ook niet veel te vertellen over vandaag! Aangezien er geen bedden hoefen te worden verplaatst en we vandaag maar 20 vertrekkende gasten hadden, en 40 nieuwe gasten, hadden de dames het ook rustig. Daarom maar naar de Wasserij gegaan en daar maar Piotr geholpen bij de wasserette.


Woensdag
Vandaag was ik vrij! Heerlijk uitgeslapen tot 11 uur...
Heb even boodschappen gedaan bij de Aldi in Carrigtwohill, natuurlijk ook nog even een beste bos met rozen gekocht voor men allerliefste roommate voor valentijnsdag. Daarna naar de fitnessruimte in het hotel om wat te fitnessen.
10 km lopen, 5 km roeien later....
Doodop van het fitnessen, aangezien ik nog steeds te veel met Nico en Tine praat als ik buiten ben. Naar huis gegaan en heb thuis nog de laatste afleveringen van de Big Bang Theorie gekeken. Genietend van de open haard die we hebben, niet-genietend van de oploskoffie. Rond 11 uur lekker naar bed gegaan omdat ik al snel moe was door het fitnessen.


Donderdag
Vandaag inkopen gedaan in Cork. Jammer genoeg om bij het treinstation te komen van Fota moet je 45 minuten lopen. Aangezien mijn wereldstekker kapot is gegaan deze week, heb ik maar een nieuwe gekocht.
Nog opzoek gegaan naar een fiets, maar aangezien er maar 3 fietswinkels zijn in Cork en ze allemaal geen tweedehands hadden is dat niet gelukt. In de avond heb ik Jytte nog even geholpen bij de lodge tegenover ons de 'Kids camp'. Ze hadden van 19.00 - 22.00 uur 50 kinderen om op te passen, dan krijg je uiteraard een beste troep!
Aangezien de dames het slim vonden om een zandbak midden in de woonkamer waar 50 kinderen zijn te plaatsen, waren we voor driekwartier zoet om het hele huisje schoon te maken. En ja, dit was sarcasme xD.

Vrijdag (Opstap)
Dit was mijn leukste dag maar ook de zwaarste dag van de week. vandaag moest ik van 8.30-17.00 uur werken net zoals de andere dagen in de week.
Op het werk had ik even kennis gemaakt met de medewerkers in de Club House. dit is een pand bedoeld voor de golfers die aanwezig zijn in het hotel. Het staat ook los van het hotel.
Aangezien het de zwaarste dag was, komt omdat ik in de avond opstap ben gegaan naar Cork. het was een verrassing dat we opstap zouden, ik wist dat Jytte zou gaan, maar eenmaal toen Erica en Tom arriveerden (vrienden van Jytte) ging ik ook mee naar Cork. Gearriveerd in Cork gingen we eerst naar de winkel, waar ik even wat sigaretten zou kopen, maar de kassiere bij de Tesco die vertrouwde mijn ID pas niet dus kreeg ik het jammer genoeg niet mee!
Weer terug in het huisje van Erica en Tom en toen gingen we pizza maken. Brandon en Chris waren er ook al. Ik vond het even een goed idee om de oven voor te verwarmen dus dat ging ik ff doen. Eenmaal toen we in de kamer zaten, 10 minuten later ging het brandalarm af! dus wij in de keuken kijken wat er aan de hand was, stond de oven in de brand! Het was gelukkig niet een grote brand maar toch, de hele keuken stond blauw. Brandweer gebeld, en die zijden dat ze met 1 auto er aan zouden komen, aangezien wij hebben gezegd dat het niet dringend was. 10 minuten later kwamen 2 grote brandweerauto's met 20 mensen erin, 1 ambulance en 2 politie auto's bij het huisje! Na een gesprek van 5 minuten wisten ze dat het niet dringend was, en hadden ze uiteraard het brandje geblust.
Toen opstap gegaan, met de gedachte dat ik zaterdag om 08.30 moest beginnen in het hotel. We waren naar de Classic Cork geweest en nog wat andere kroegen. Natuurlijk was mijn goede vriend Heineken ook aanwezig! Na een gezellige avond, weer naar het huisje gegaan.



Zaterdag (Hangover day)
Hmmmm.... koppijn, vreetkick, kleren die stinken naar alcohol..
Jazeker, goede avond gehad gister!
Aangezien ik om 08.30 moest werken, bracht Erica mij maar thuis in Fota. Het was een zwaar dagje op het werk, omdat ik gister even te diep in het glaasje had gekeken. Aangezien het vandaag druk was in het hotel, ben ik meteen maar begonnen met werken. Moest veel wassen draaien, was ophalen, schoonmaken etc... dus had het wel ff zwaar xD
Vandaag ging ik voor het eerst met Duchan werken, een Slowaak die in de Housekeeping werkt. Na een hele dag werken, snel even gegeten in het hotel en toen naar huis waar ik nog een beetje kon uitbrakken.
Thuis nog lekker even tv gekeken, genieten van de open haard, en nog ff wat schoolwerk gedaan. Samen met Jytte nog een wandeling gemaakt om het eiland en toen lekker slapen!

Zondag
Vandaag hadden we het smoor druk, aangezien we 141 vertrekken hadden van de gasten, stonden we onder veel druk vandaag.
Het was vervelend dat de gasten vrij laat gingen uit checken, zodat de dames van de Housekeeping tot 10.00 uur niks te doen hadden. Maar na 10.00 kwamen er al snel wat gasten zich uitgecheckt en konden de dames schoonmaken. Natuurlijk werd de 'Ash Suite' natuurlijk eerst schoongemaakt i.v.m. een Photoshoot. Vandaag was vooral mijn taak om wat bedden te verplaatsen en de kamers te controleren, dit laatste deed ik uiteraard samen met Michael de Housekeeping Supervisor.
Lekker gelunched, toen nog maar even wat bedden verplaatsen.
Achteraf, omdat de dames niet alle kamers schoon hadden, ging Michael dit naar morgen verplaatsen zodat de morgen natuurlijk ook wat te doen hadden.
In men vrije tijd lekker nog even naar het voetbal gekeken thuis, en naar Hurling. lekker rustig aan doen met een kop koffie en een peukje!


Volgende week zondag kunt u uiteraard weer een verslag verwachten!

Groetjes

  • 18 Februari 2013 - 22:06

    Anja:

    Hoi Friso,

    Leuk om zo te lezen wat je allemaal doet op je stage en je vrije tijd.
    Goed van je dat je aan het sporten bent!
    Tot de volgende ronde!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Friso

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 12314

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 17 Januari 2014

Duitsland - Front Office, Restaurant

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Ierland - Front Office Stage

Landen bezocht: